środa, 3 listopada 2010

Racuszki z jabłkiem

Takie racuszki kojarzą mi się z dzieciństwem. Mama często robiła je na piątkowe obiady dla nas. Teraz ja przejmuję tą tradycję i racuszki robię dla swojego synka. A On, tak samo jak ja bardzo je lubi.





Składniki:
- 2,5 szklanki mąki pszennej
- 50 g drożdży
- 1 szklanka letniego mleka
- 1 jajko
- 2 żółtka
- 1 duże jabłko
- 50 g masła (1/4 kostki)
- 1/2 szklanki rodzynek
- szczypta soli


W mące zrobić dołek, wkruszyć drożdże. Wlać trochę mleka, wymieszać z odrobiną mąki, przykryć i odstawić na 15 minut.
Jabłko obrać i zetrzeć na dużych oczkach.

Do mąki wlać resztę mleka, dodać posiekane masło, starte jabłko, jajko i żółtka, oraz szczyptę soli. Zagnieść ciasto. Przykryć ściereczką, odstawić na 30 minut.

Po tym czasie ciasto jeszcze raz zagnieść, wsypać rodzynki, wymieszać.

Na patelni rozgrzać olej, łyżką nabierać porcje ciasta, usmażyć na złoty kolor z obu stron. Osączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2010/11/03 21:51:52
    O ja też bardzo lubię racuszki, pycha :)
    wiosenka27
    2010/11/03 22:11:09
    Ja tez bardzo lubię z jabłkami chociaz wypróbowałam juz chyba z wszystkimi możliwymi owocami:)
    zauberi
    2010/11/03 23:26:23
    mmmm, pychota, też mi takie Mama robiła :) a ja jeszcze sama ich nigdy nie zrobiłam
    abbra
    2010/11/04 06:18:07
    Chyba większość dzieci lubi racuszki , moje też :) No i ja oczywiście - szczególnie takie prawdziwe drożdżowe :)
    mikimama
    2010/11/04 07:04:00
    Pychota! Bardzo lubię takie placuszki, choć dzieckiem już dawno nie jestem....
    pani.serwusowa
    2010/11/04 13:22:18
    Cudowne. :) Slinka mi cieknie, a w domu mam jablka, ktorych jakos nie moge ostatnio zniesc na surowo. Wiec chyba zrobie takie racuszki, tylko musze pokombinowac z drozdzami, bo mam tylko suche...

    OdpowiedzUsuń