piątek, 4 września 2009

Malinowa babka


Babka idealna. Taka domowa (przypomina mi babki pieczone przez moją  mamę), ładnie wyrośnięta, puszysta, żółciutka i pięknie się prezentuje. Do tego tak smaczna, że wszyscy domownicy sami się upominają o kawałek ciasta lub dokładkę.


Przepis pochodzi z gazety "Pyszne ciasta na powitanie lata" nr 17/2008.

Składniki:
- 125 g malin
- 250 g masła
- 250 g cukru
- szczypta soli
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 5 jajek
- 450 g mąki pszennej
- 50 g mąki ziemniaczanej
- 15 g proszku do pieczenia
- 50 ml słodzonego mleka skondensowanego
- 50 g wiórków czekoladowych (dałam groszki czekoladowe)

na lukier:
- 3-4 łyżki soku z limonki
- 100 g cukru pudru

Maliny oczyścić, pozostawić kilka sztuk do dekoracji.
Tłuszcz, cukier, sól i cukier waniliowy utrzeć na gładką masę. Wrzucać kolejno jajka. Mąkę wymieszać z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia i na przemian z mlekiem skondensowanym dodawać do masy jajecznej, zmiksować dokładnie.

1/3 ciasta wymieszać delikatnie z malinami i wiórkami czekoladowymi.
Formę babkową o pojemności 2,5 litra posmarować tłuszczem i posypać mąką. Wyłożyć 2/3 ciasta, na wierzch wyłożyć ciasto z malinami i czekoladą, wyrównać powierzchnię i ponakłuwać widelcem (ja o tym zapomniałam).

Ciasto wstawić do nagrzanego do 180C piekarnika i piec 1 godzinę.

Sok z limonki utrzeć z cukrem pudrem na gładką masę. Lukrem udekorować ostudzone i wyjęte z formy ciasto i odstawić do zastygnięcia. Przed podaniem udekorować odłożonymi malinami i listkami mięty.



2 komentarze:


  1. ugotujmy
    2009/09/04 09:38:55
    ale ją cudnie udekorowałaś
    lubię maliny :-)
    szarlotek
    2009/09/04 09:43:02
    Bajeczna ! Nic dodać ,nic ująć :)
    majazteca
    2009/09/04 09:50:14
    Wow, ale piekna! Babki to moje ulubione ciasta. Twoja wyglada nieziemsko :)
    gat.ka
    2009/09/04 10:14:19
    Nie rozumiem dlaczego nie posiadam jeszcze formy do takiej babki. Nie można się oprzeć Twojej babce.
    atina_bc
    2009/09/04 10:29:30
    Edysiu jaka cudowna babeczka! Bardzo mi się podoba i smaczniusia musiała być:)
    zawszepolka
    2009/09/04 10:30:00
    Ach! Sa cztery! Cztery piekne zdjecia!!!!!!!
    :))))))))
    Edytka powalilas mnie na kolana:)))

    :*
    majanaboxing
    2009/09/04 10:36:44
    Jaka piękna! Żółciutka, słoneczna, puchata! No cudownie się prezentuje!:))
    polinqa
    2009/09/04 12:17:19
    oooo babka! Jaka bajeczna, śliczna!
    komarka
    2009/09/04 12:29:35
    Wspaniała ta Twoja babeczka :) Puszysta i z odrobiną owoców, tak jak lubię najbardziej. Dałabym dużo za jej słuszny kawałek do południowej kawy :)
    witchqueen
    2009/09/04 12:35:10
    Piękna aż ślinka cieknie;) pozdrawiam
    viridianka
    2009/09/04 14:09:52
    cudowna, z owocami jeszcze nie jadlam, ale musze sprobowac bo i opis i zdjecia bardzo zachęcające
    laghur
    2009/09/04 15:26:09
    Świetna baba! Bardzo lubię takie proste, lekkie ciacha a z dodatkiem owoców w szczególności.
    mietowka22
    2009/09/04 15:39:24
    ale ma piękny żółciutki kolor i do tego czerwień malin :)
    dziwnograj
    2009/09/04 15:40:16
    Ale piękne zdjęcia! Ona wygląda tak niewinnie. Kojarzy mi się z Panem Tadeuszem i Zosią w ogrodzie ;P
    iis111
    2009/09/04 16:19:49
    Edytko uwielbiam ogladac zdjecia na Twoim blogu. Jak Ty to robisz, ze za kazdym razem masz ladniejsze i ladniejsze zdjecia?:)
    kasiaaaa24
    2009/09/04 19:52:08
    Wygląda niesamowicie. Piękne zdjecia :)
    aklat
    2009/09/04 20:37:39
    Piękna babka! też bym chetnie zjadła kawałek lub dwa :)
    cuda.wianki
    2009/09/04 21:18:31
    nie przepadam za babkami. mam swoja sprawdzona i tyle, ale ta wyglada tak bossssko, ze na pewno bym sie skusila!
    kalinkaikuchnia
    2009/09/04 23:03:20
    Wow! Nawet nie wiesz jakie wielkie wrażenie robią zdjęcia, które zrobiłaś!!... no może, jednak wiesz sądząc po wielu wzniosłych komentarzach! Wygląda tak apetyczne, że chyba zaraz przeklepię przepis na nią do mojego złotego zeszytu, lub raczej biblii kulinarnej ;o) w którym notuje same żelazne przepisy (zeszyt zawsze dobrze jest mieć pod ręką).
    Wygląda prze apetycznie! a dodatek mleka skondensowanego intryguje i zachęca jeszcze bardziej aby przekonać się jak też ona może smakować... zaczynam cieszyć się z moich 4 kilogramów zamrożonych malin! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. edysia79
    2009/09/05 11:56:51
    Asiejko dziękuję, ja też bardzo lubię maliny, co ostatnimi czasy można zauważyć na blogu ;)

    Szarlotku dziękuję ślicznie, sama tak o tej babce myślę, udała mi się, nie ma co :D

    Majko ja też uwielbiam babki, od zawsze kojarzą mi się z domowym ciepłem :)

    Gat.ko ja też nie rozumiem, dlaczego jeszcze nie masz takiej formy ;) Ale wiesz co? Ja swoją musiałam pożyczyć od mamy, bo moja jest mniejsza i ciasto by mi z niej wypłynęło :))

    Anitko dziękuję, a babka, jak już napisałam była baaardzo smaczna :)

    Poleczko no tak, nie mogłam się zdecydować i w końcu te cztery zdjęcia wkleiłam i jeszcze w większym niż zwykle rozmiarze. Jak już mi się takie ładne udało zrobić, to trzeba je było wykorzystać :)))

    Majanko, Polinqo dziękuję serdecznie, cieszę się że babka tak Wam się spodobała :)

    Komarko ja też bardzo lubię takie babki i nie tylko ja, bo cała nasza trójka, więc muszę Cię zmartwić i przyznać że nie został już po niej nawet okruszek ;)

    Witchqueen dziękuję!

    Viridianko ja już kiedyś piekłam babkę z owocami - truskawkami, z innego przepisu i też pyszna była (przepis jest na blogu).

    Laghur jeśli lubisz takie ciasta, to jest to przepis dla Ciebie, może spróbujesz?

    Miętówko oj tak, żółty i czerwony świetnie do siebie pasują ;)

    Dziwnograjko dziękuję :) Hmm.. Zosia i Pan Tadeusz? ciekawe skojarzenie :)

    Iwonko dziękuję kochana :*
    Sama nie wiem jak to robię, ale staram się i nie zawsze niestety mi to wychodzi. Najlepiej na zdjęciach wychodzą mi właśnie ciasta i desery, sama nie wiem dlaczego? ;)

    Kasiu dziękuję :)

    Aklat tak, tej babce nie można się wprost oprzeć ;)

    Cudawianko w takim razie to byłby sukces, gdyby udało mi się Ciebie skusić na kawałeczek ;) Na pewno byś nie pożałowała :D

    Kalinko bardzo mi miło, widzę że ta babka goni w komentarzach ciasto czekoladowe z coca-colą ;) Cieszę się, że tak się spodobała.
    Ja również mam taki zeszyt, a raczej segregator z przepisami, który powoli zaczyna już pękać w szwach ;) Miło mi będzie jeśli ten przepis znajdzie się w Twoim ;)
    Ja w tym roku malin nie mrożę, wszystko zużywam na bieżąco, ale Ty będziesz mogła sobie zimą trochę lata przywołać :))

    abbra
    2009/09/05 15:12:19
    Taka piękna babka po prostu MUSI być pyszna !
    Na zdjęciach wyszła po prostu cudnie ! :)
    edysia79
    2009/09/05 23:39:42
    Abbro dziękuję :*
    olciaky
    2009/09/22 21:56:24
    Edysiu,ona jest cudna!
    Gość: aneta, *.chi.clearwire-wmx.net
    2012/03/02 16:59:05
    Edytka, wlasnie zabieram sie za ta babe. Wyglada przepysznie, a wszystkie skladniki akurat mam pod reka.
    Gość: aneta, *.chi.clearwire-wmx.net
    2012/03/02 22:44:36
    Baba zrobiona- pycha!!! U nas juz w polowie zjedzona! Przepis prosty i przyjemny w wykonaniu. Goraco polecam kazdemu! Edysia - dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń