piątek, 20 sierpnia 2010

Bułeczki z suszonymi pomidorami

Kupiłam kiedyś słoiczek suszonych pomidorów w oliwie, bo po głowie krążyła mi myśl, że gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie, widziałam ciekawy przepis z ich wykorzystaniem. Zresztą nie jeden przepis. Zakupy rozpakowałam, słoiczek do szafki schowałam i popadł w zapomnienie. W końcu się nad nim zlitowałam i zaczęłam szukać przepisów na potrawy do których mogłabym te nieszczęsne pomidory wykorzystać. No i znalazłam, u Doroty przepis na bułeczki. Ponieważ od słodkich bułek wolę te wytrawne, przepis wykorzystałam.

Bułeczki były bardzo aromatyczne, pięknie pachniały w czasie pieczenia (i potem oczywiście też), miały chrupiącą skórkę, ale w środku były miękkie i bardzo nam smakowały.



Składniki (na 10 bułek)*:
- 500 g mąki pszennej
- 8 g świeżych drożdży
- 350 ml letniej wody
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżki oliwy ze słoiczka z pomidorami
- 115 g suszonych pomidorów w oliwie (osączonych), posiekanych
- mleko do posmarowania


Mąkę wsypać do miski, na środku zrobić wgłębienie, wkruszyć do niego drożdże, posypać cukrem i zalać około 3 łyżkami letniej wody. Delikatnie rozgnieść drożdże palcami tak, aby powstał rozczyn. Miskę przykryć czystą ściereczką i odstawić na około 10 minut, aby drożdże zaczęły pracować.
Po tym czasie dodać sól, oliwę i resztę wody i wyrobić ciasto. Dodać posiekane pomidory i jeszcze raz zarobić (ciasto jest dość klejące). Ponownie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na koło 1 godzinę lub do podwojenia objętości.

Po tym czasie ciasto krotko wyrobić i podzielić na 10 równych części. Z każdej uformować bułeczkę i ułożyć na oprószonej mąką blasze. Przykryć i zostawić do napuszenia na 30 minut.
Przed samym pieczeniem posmarować mlekiem.

Piec w temperaturze 200 st.C przez około 20 minut.



*przepis podaję z moimi niewielkimi zmianami, po oryginał zapraszam tutaj.

1 komentarz:


  1. wedelka
    2010/08/20 11:46:22
    Ja po prostu uwilebiam pieczywo z suszonymi pomidorami :) W jednym sklepie u nas widuję nieraz ciabatty pomidorowe. Pyszne są, ale domyślam się , że takie domowe pieczywo jest o niebo lepsze. Miłego weekendu, Edytko :)
    milk_chocolate84
    2010/08/20 11:56:12
    jestem bardzo ciekawa jak smakują takie bułeczki :) Nieznany jest dla mnie smak suszonych pomidorów z zalewy..
    Gość: ozzie, *.internetdsl.tpnet.pl
    2010/08/20 11:56:46
    Ja już od dawna mam w planach te bułki. Robiłam chleb z oliwkami i był rewelacyjny a pomidory suszone to druga moja słabość obok bakłażanów więc chyba czas na bułeczki.
    Mniam!!
    ugotujmy
    2010/08/20 11:58:50
    mam gdzieś zapisany przepis na bułeczki z pomidorami suszonymi. byc może to nawet ten sam..
    panna_malwinna
    2010/08/20 12:09:17
    z suszonymi pomidorkami muszą być fenomenalne (jestem wielką fanką suszonych pomidorków)
    myniolinka
    2010/08/20 12:17:18
    a w przekroju jaki pomidorowy marmurek :)
    ja tak mam czasami że kupię jakiś składnik a potem nie wiem gdzie przepis widziałam... :-))
    Gość: Zuza, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/08/20 13:38:20
    i bazylia, koniecznie coś z bazylią do nich! ;-) jakiś wędzony serek i świeże listki, mrr ;)
    mikimama
    2010/08/20 14:15:47
    Pyszne muszą być! Fajnie by smakowały też z oliwkami, jeśli jesteś fanką oliwek... Ja też tak ostatnio ricottę kupowałam, i drożdże, jogurt grecki i nagle po wyleżeniu się w lodówce data ważności aż krzyczy! Na szczęście takie pomidorki datę mają długą :)
    emma001
    2010/08/20 14:17:45
    chrupiaca skórka i mieciutki srodek czyli take jakielubie ;)
    zaytoona
    2010/08/20 17:02:40
    Ja suszone pomidory lubię zajadać nawet same, a w połączeniu z makaronem i pesto rosso, to już totalne mistrzostwo.

    Na te cudne bułeczki zamierzałam się jakiś czas temu, ale pomidory poszły do tarte tatin. Szkoda! Chociaż... jakaż przeszkoda stoi na drodze do ich upieczenia? ;))

    Pozdrawiam!
    silasmaku
    2010/08/20 17:15:58
    Wyglądają pysznie :) Czy wykonanie jest aż tak proste jak podaje przepis? Bo ja zawsze mam problem z ciastem drożdżowym i obawiam się, że bym sobie nie poradziła. :)
    Gość: mlynki w kuchni, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/08/20 23:10:04
    jeszcze nie miałam okazji dodawać suszonych pomidorów do ciasta, zwykle podaję je w sałatkach, ale ten smakołyk wart grzechu!
    dorota20w
    2010/08/21 09:45:33
    bardzo apetyczne !
    edysia79
    2010/08/21 10:50:04
    Dziękuję i polecam te bułeczki, bo są na prawdę pyszne :)
    majanaboxing
    2010/08/23 19:31:30
    One są pyszne, też je robiłam, wspólnie z Anitką i Margot :) Bardzo nam smakowały:)

    OdpowiedzUsuń