środa, 4 sierpnia 2010

Kokardki z serem

Pierwszy raz makaron z serem zjadłam u teściowej, w moim rodzinnym domu się makaronu na słodko nie jadało. Smakowało mi wtedy i to tak bardzo, że sama zaczęłam taki makaron często podawać na obiad. Zawsze był to jednak po prostu makaron podany z pokruszonym twarogiem polany stopionym masłem i posypany cukrem oraz cynamonem. Niedawno jednak do sera dodałam jeszcze bakalie i to dopiero była rewelacja. Dlatego chociaż jest to pewnie danie dobrze Wam znane, podaję tutaj ten przepis.

Szczerze polecam, bo jest to bardzo smaczne i proste danie, którego przygotowanie w dodatku nie zajmuje wiele czasu. W czasie wakacji i okresu urlopowego takie przepisy są przecież najlepsze :)




Składniki (na 4 porcje):
- 500 g makarony kokardki
- 500 g półtłustego białego sera
- 2 łyżki cukru pudru
- 2 płaskie łyżeczki cukru waniliowego
- 2 łyżki posiekanych migdałów
- 2 łyżki rodzynek
- 4 łyżki kwaśnej śmietany 18%
- 2 płaskie łyżeczki cynamonu


Makaron ugotować wg przepisu podanego na opakowaniu.

Twaróg rozgnieść widelcem i wymieszać z cukrem pudrem i cukrem waniliowym, bakaliami oraz śmietaną.

Na talerzach ułożyć porcje makaronu. Na makaronie położyć kilka łyżek twarogu, posypać cynamonem.

1 komentarz:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2010/08/04 22:31:05
    Uwielbiam, ale u mnie po prostu makaron miesza sie z pokruszonym serem i słodzi juz na talerzu...a z rodzynkami musze kiedys wypróbować:) pozdrawiam
    ciastella
    2010/08/04 22:52:53
    u mnie w domu mama rzadko go robiła, ale pamiętam ten ze szkoły, nic nie pobije tamtego- makron, twarożek i to wszystko polane ciepłą, słodką śmietaną- poezja;D
    Gość: , *.109.c92.petrotel.pl
    2010/08/04 23:49:20
    a właśnie zastanawiałam się co zrobić z białym serem ;) dziękuję za przepis. U nas w domu makaron z serem zawsze był w wersji słonej, ale ten także wygląda bardzo apetycznie. Pozdrawiam! silasmaku.blogspot.com/
    milk_chocolate84
    2010/08/04 23:54:22
    pyszne danie:) Mój syn takie ubóstwia :)
    majanaboxing
    2010/08/05 06:46:49
    Pyszny obiadek,.:) Lubię makarony na słodko:) Bardzo:)
    gin86
    2010/08/05 07:57:41
    Hmm... Moja Mama często robiła takie coś. Kiedy byłam mała - aż wstyd się przyznać - nie mogłam patrzeć na taki makaron. Nie smakował mi i już. Chociaż wszystkie części składowe osobno bardzo lubiłam. Całość doceniłam w liceum chyba - od tej pory przepadam za tym prostym daniem.
    U nas w domu na ugotowany makaron kruszy się twaróg, polewa stopionym masłem i posypuje cukrem. Mnóstwo kalorii, ale jakie pyszne!
    wiosenka27
    2010/08/05 07:57:52
    Ja nie znałam takiego makaronu, u mnie też raczej zawsze jadało się na słono:) Warto wypróbować:)
    zaytoona
    2010/08/05 10:42:29
    U nas w domu makaron jada się za równo na słono, jak i na słodko. A jeśli chodzi o makaron z serem, to ja pozostanę jednak przy wersji tradycyjnej. Te bakalie mnie jakoś nie przekonują do końca... ;))

    Pozdrawiam!
    kasiaaaa24
    2010/08/05 11:41:45
    Dla mnie makaron z serem i cynamonem to smak dzieciństwa :) Uwielbiamy go wszyscy :)
    Gość: , *.chello.pl
    2010/08/05 20:22:24
    Mniam. Moje ulubione danie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    www.kucharzytrzech.blogspot.com
    cezonia_wino_i_oliwki
    2010/08/06 17:14:54
    Bardzo często u mnie gości taki obiad tylko bez rodzynek, cynamonu i migdałów. Będę próbować z tymi dodatkami, ale już podejrzewam , że było pyszne :)
    zawszepolka
    2010/08/06 23:28:41
    Och Edytka :) Znam uwielbiam! A je się u Ciebie na słono z serem białym i swkarkami oraz cebulką? :)
    edysia79
    2010/08/08 20:57:04
    Poleczko w takiej wersji jak podałaś nie znałam. Może spróbuję, bo wydaje mi się, że w smaku to pierogi ruskie będzie przypominało ;)

    OdpowiedzUsuń