niedziela, 16 marca 2014

Dyniowe bułki doskonałe

Zastanawiałam się, do czego jeszcze mogłabym dodać dyniowe puree i przypomniałam sobie, że jesienią widziałam gdzieś dyniowe bułki, w ładnym, żółtym kolorze. Postanowiłam więc przerobić nieco mój ulubiony przepis na doskonałe szybkie bułki, które piekę właściwie na okrągło. Bułki pięknie się udały (jak zwykle) i mają optymistyczny, żółty kolor. W smaku dynia nie jest wyczuwalna.




 Składniki (na 12 bułek):
  • 600 g mąki pszennej
  • 35 g świeżych drożdży
  • 285 ml letniej wody
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 4 łyżki oleju roślinnego
  • 4 czubate łyżki puree z dyni
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli

Mąkę wsypać do miski, na środku zrobić wgłębienie, wkruszyć do niego drożdże, posypać łyżeczką cukru oraz niewielką ilością letniego mleka i rozetrzeć palcami tworząc zaczyn. Miskę przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na około 10 minut.
Po tym czasie zacząć wyrabianie ciasta, dodając drugą łyżeczkę cukru, sól, mleko w proszku, olej, puree z dyni oraz pozostałą letnią wodę. Wyrobić na gładkie, nie lepiące się do rąk ciasto (ja wyrabiam ciasto za pomocą miksera, przez około 10 minut). Miskę posmarować niewielką ilością oleju, włożyć ciasto, ponownie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na kolejne 15-20 minut.
Wyrośnięte ciasto jeszcze raz krótko wyrobić, podzielić na 12 równych części. Z każdej uformować okrągłą bułeczkę i ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia lub matą silikonową blasze. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce 30-40 minut.

Piec w piekarniku nagrzanym do 200 st.C przez około 30 minut.

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2014/03/16 23:26:22
    Bardzo ładne okrągłe bułeczki.:)
    gin86
    2014/03/17 14:36:49
    Wyglądają bardzo smakowicie, śliczny mają kolorek :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/03/19 10:01:12
    Idealnie okrąglutkie:). Nie piekłam jeszcze drożdżowego z dodatkiem puree, ale wypróbuję w tym roku:)

    OdpowiedzUsuń