sobota, 1 marca 2014

Zupa jarzynowa z kaszą jaglaną

Ulubiona ostatnio zupa moich dzieci. Starszak mówi, że jest "pyyyszna" i mógłby ją jeść przez cały tydzień. I nie mogę w niej nic zmieniać. W zeszłym tygodniu dodałam do niej troszkę kapusty włoskiej i ugotowałam ją na skrzydełkach z kurczaka - anie jeden, ani drugi nie chciał jej jeść, bo nie smakowała. Musi być "oryginał" i już.

Nam dorosłym też zresztą bardzo smakuje. Poza tym, że jest bardzo dobra, to jest też łatwa i szybka do przygotowania.

zupa jarzynowa z kaszą jaglaną

Przepis własny.
Składniki:
  • 1 duża cebula
  • 1 mały ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju lub oliwy
  • 2 średnie marchewki
  • 1 pietruszka
  • 3 średnie ziemniaki
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • duża garść mrożonego groszku
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • sól, biały pieprz, domowa "vegeta" (niekoniecznie)

Cebulę obrać, wrzucić na rozgrzany w garnku olej. Lekko posolić i smażyć na niedużym ogniu mieszając od czasu do czasu, aż się zeszkli. Następnie dodać obraną i pokrojoną w kostkę marchewkę i pietruszkę, oraz posiekany drobno czosnek. Posypać domową "vegetą" (jeśli nie macie, pomińcie ten krok). Smażyć mieszając przez około 5 minut. Warzywa zalać 3-4 szklankami gorącej wody i gotować przez około 10 minut. Następnie dodać kaszę jaglaną oraz obrane i pokrojone w niedużą kostkę ziemniaki. Gotować, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Na około 10 minut przed końcem gotowania dodać mrożony groszek.
Na końcu dodać koncentrat pomidorowy, zagotować. Doprawić do smaku solą i białym pieprzem.
W razie potrzeby oczywiście można dolewać wody, lub dać jej mniej, zupa ma być gęsta.

1 komentarz:


  1. a.l.e.x.m
    2014/03/01 18:28:13
    ostatnio się zakochałam w kaszy jaglanej więc mi też smakowałaby Twoja zupka :)
    kabamaiga
    2014/03/02 22:55:51
    Muszę wypróbować.
    jolantaszyndlarewicz
    2014/03/04 20:18:10
    Jak dla mnie wygląda pysznie:). Musze zrobić i ja takową:)
    elixire
    2014/03/11 22:50:35
    fantastyczna zupka! przygotowanie błyskawiczne, składniki zawsze dostępne (nawet jak zupełnie nic nie ma do zjedzenia), dzieciaki się zajadały, mąż wziął dokładkę. wprawdzie nie miałam groszku, ale nawet bez niego podbiła nasze serca ;-)
    na pewno będę ją często serwować. dziękuję za przepis! :-)
    Gość: monia, *.icpnet.pl
    2014/03/13 15:42:05
    Jest boska, bez dwóch zdań!!!
    Gość: Ashea, *.jmdi.pl
    2014/07/02 17:10:09
    Pozwoliłam sobie odrobinę zmodyfikować przepis i wyszła bardzo dobra zupka.
    Zamiast groszku zielonego (bo nie miałam) dałam trochę ponad pół puszki groszku konserwowego. Do tego dodałam 2 średnie starte ogórki kiszone. Jedną łyżkę stołową koncentratu pomidorowego oraz pół kubeczka jogurtu naturalnego. Do zupki też dodałam trochę koperku, gotowałam ją na 1 małym żeberku. Reszta bez zmian. Polecam :)
    Gość: anuśka, 78.9.7.*
    2015/03/02 14:21:37
    Zupka pyszna. Obawiałam się czy będzie smakować mojemu synkowi niejadkowi, ale skuszona informacją, że Pani dzieciom smakuje zrobiłam. Synek zjadł pełną miseczkę, a zup nie lubi :) Dlatego polecam!
    Gość: Laura, *.2-1.cable.virginm.net
    2016/06/22 13:11:30
    Skuszona tym iz jest tu dodana kasza jaglana ,i z powodu iz Pani autorka serwuje swoim dzieciom ta zupe postanowilam ja zrobic dla mojego dziecka,fana zupy pomidorowej... Nie wiem co sobie wyobrazalam,jakiego smaku oczekiwalam ale zupka jest taka zwyczajna :D wrecz mam obawe czy dziecko ja tknie jak wroci ze szkoly.. Obym sie mile rozczarowala.Zazwyczaj wywar warzywny pod zupy ma taki smak.Osobiscie lubie zupy konkretne o zdecydowanym smaku :).Teraz zupa odpoczywa,bedzie pelna degustacja pozniej i koniecznie dam znac czy nam smakowala :)
    Gość: Laura, *.2-1.cable.virginm.net
    2016/06/23 21:24:14
    Witam,wracam zgodnie z obietnica aby wyrazic opinie o zupie.Syn zjadl tyle ile nalalam mu na talerz,nie kryrykowal ani nie chwalil.Mizna zatem.uznac ze byla ok.Porcji wychodzi tylko na 4 male miseczki.Mysle,ze kiedys zeobie ja ponownie :)
    Gość: KaEN, *.odramedia.pl
    2016/07/14 15:37:02
    Pycha :-). Mój 13 miesięczny Maluch zupkę zjadł. Nam - rodzicom też smakowało :-)
    edyta_rosner
    2016/07/15 23:09:17
    Laura dziękuję za opinię, cieszę się, że zupa smakowała :)
    Ta zupa taka już jest, że niby nic specjalnego, ale jednak dobra jest ;)

    KaEN bardzo się cieszę :)
    Gość: Magda, *.centertel.pl
    2017/02/09 22:32:03
    Mimo,że nie jestem fanką kaszy jaglanej spróbowałam ją ugotować, Zachęcił mnie komentarz, w którym zupę lubią nawet dzieci, moje to niejadki. Zupę szybko się przygotowuje i rzeczywiście wszystkim smakuje. Przepis godny polecenia, bardzo dobre proporcje. Cebula nadaje zupie słodycz-dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń