piątek, 24 września 2010

Zupa krem z marchwi

W naszym domu wszyscy lubimy kremowe zupy. Do tego nasz synek bardzo, bardzo lubi marchewkę w każdej postaci - czy to na surowo, czy gotowaną. Nic więc dziwnego, że ta zupa została jednogłośnie przez nas mianowana prawdziwym hitem na naszym kuchennym stole.




Składniki (na 4 porcje):
- 4 duże marchewki
- 2 cebule
- 2 łodygi selera naciowego
- kawałek świeżego imbiru (zastąpiłam suszonym)
- 5 szklanek bulionu warzywnego
- 2 łyżki masła
- ząbek czosnku
- 1 łyżeczka curry
- 1/2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
- 1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
- 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
- szczypiorek


Wszystkie warzywa obrać, opłukać i pokroić w kostkę (marchewkę pokroiłam w plasterki), a czosnek i imbir posiekać.

W rondlu stopić masło. Wrzucić marchewkę, cebulę, seler oraz czosnek i imbir. Mieszając, smażyć przez 2-3 minuty. Następnie jarzyny oprószyć dwoma rodzajami papryki oraz curry i jeszcze chwilę smażyć. Zalać gorącym bulionem. Zagotować, zmniejszyć płomień, przykryć i na średnim ogniu gotować około 20 minut.
Po upływie tego czasu, kiedy marchewka będzie już miękka, zupę zmiksować na gładki krem. Doprawić solą i pieprzem.

Po porcji zupy wlać do miseczek. Na każdej zrobić kleks z jogurtu, posypać posiekanym szczypiorkiem.

1 komentarz:


  1. milk_chocolate84
    2010/09/24 12:53:13
    to coś zdecydowanie dla mnie :) Surowa marchew to moja ulubiona wieczorna przegryzka ;)
    poswiatka
    2010/09/24 13:11:25
    o tak tak tak :) piękne zdjęcie :)
    cuda.wianki
    2010/09/24 13:56:45
    uwielbiam uwielbiam uwielbiam!! dodaje co prawda innych przypraw, ale i tak marchewka jest najwazniejsza! i tez wszyscy ja u mnie w domu kochaja, lacznie z Kruszynkiem!
    malgoblox
    2010/09/24 14:19:42
    w takim razie już wiem, co jem na kolację:) zupa marchewkowa - mniam!!
    andzia-35
    2010/09/24 14:46:32
    I ja uwielbiam wszystko co z marchewką!
    A zupę marchewkową najbardziej z ryżem:)
    zaytoona
    2010/09/24 15:42:02
    W naszym domu zupa marchewkowa jest prawdziwym hitem. Należy do naszych ulubionych. No i ten jej cudowny kolor... Pycha!

    Pozdrawiam! :)
    anna.kaminska.pl
    2010/09/24 15:53:40
    Śliczny kolor! Zupa z tych dla mnie.
    A u mnie też kremowe zupy są nr 1.
    Pozdrowienia!

    kuchennymidrzwiami.blogspot.com/
    zawszepolka
    2010/09/24 16:16:18
    To ja mogłabym być Twoją córką bo uwielbiam chrupać marchewkę :]
    Raz ugotowałam zupę z przepisu jednej z blogowiczek i była okropna :/
    Ale miała zupełnie inne składniki a Twój przepis mi się bardzo podoba!
    Tylko Dawid będzie wybrzydzał :]
    viridianka
    2010/09/24 16:49:07
    ja kiedyś zrobiłam marchwiową z pomarańcza i była złaaaa :P
    może jednak Twoja to coś innego? muszę się przekonać choć od tamtego czasu mam traumę do marchwiowego kremu :P
    ilka_86
    2010/09/24 16:51:02
    bardzo apetyczny kremik! robiłam podobny, ale ten Twój też muszę wypróbować:))
    Gość: Kamilla, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/07/04 14:51:01
    Zrobilam wedlug przepisu nie mialam czosnku wiec pewnie z czosnkiem byloby jeszcze lepsze, za to dalam jednego duzego ziemniaka, zniwelowal troszke slodycz marchewki a zupa zaraz obok krem z selera MOJA ULUBIONA, polecam przepis tylko dajcie ziemniaka dla tych ktorzy nie lubia za slodkiej

    OdpowiedzUsuń